Nytt, nytt, nytt

Hej där alla mina svenska läsare! Hoppas allt är bra med er! Tänkte bara berätta att jag nu har kört bil härborta för första gången. En automatstyrd dessutom vilket var första gången för mig. Vägarna och trafikreglerna är ganska likt jämfört med Sverige men det är vissa skillnader som är ganska häpnadsväckande. Till exempel: är det en 4-vägkorsning är reglerna så att den bil som kommer först dit är den som först kör därifrån. Kan ni tänka er vilket kaos det kan tillföra? Jag har som tur är inte varit med om det än men är det eftermiddagsrush nån dag kommer jag säkert få uppleva det.

Tänkte berätta en annan sak också. Och det är vad jag har testat för nya rätter och desserter här borta. En kväll köpte vi hem mat från en restaurang som serverade "eastern food" alltså östländska rätter och då fick vi maten i såna där vita små kartonger, ni vet? Typiskt amerikanskt! Aja, det jag skulle komma till var att det fanns en rätt som liknade och smakade som pommes frites men som var nån slags växt istället. Dock var den friterad, men ändå. Sen har jag testat jello vilket är en dessert som ser ut och smakar som gelé och cupcakes som är muffins med glasyr. Har även testat bagels som är runda bröd med hål i, som finns i olika smaker, och blåbärsvåfflor med sirap. Kan ni gissa vilken min favorit var?


bild på blåbärsvåfflorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0