Labour Day

Idag är det Labour Day vilket innebär att man firar frihetens dag från förr i tiden. Alla är då lediga från jobb och skola. Fick en hel förklaring om det igår men jag var för trött för att lyssna så jag satt mest och nickade och låtsas hänga med. Dessutom berättade Ken (pappan) om USA:s presidentval och deras government för mig men även då var jag ganska trött och orkade inte lyssna. Men det jag hörde lät intressant, haha.

Även igår blev en rätt intensiv dag. Ellen tog med mig på ett body step pass som var SJUKT jobbigt och jag har fetaste träningsvärken i vaderna idag. Efteråt åkte vi till Target, en affär som är ungefär som maxi där hemma med allt från teknikprylar till kläder till mat. Enda skillnaden var att en Ben and Jerrys bara kostar 21 kr här istället för 50 kr där hemma. Great! Efter det åkte vi hem på en snabb lunch och drog sen vidare ut mot landet där vi plockade jordgubbar på en farm. Till sist åkte vi till mormorn och morfarn för middag. Fick träffa ännu mer släkt så min hjärna kändes nästan överhettad av alla namn jag skulle komma ihåg. Men men, det är bara roligt!

bild 1: morfar Paul och Clare

bild 2: Clare, Ken, Maggie och Frances

bild 3: Clare
Jag tror ni märker vem som är den största linslusen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0