Farligheter

Något som är lite jobbigt med det här huset är att familjen inte har någon mikrovågsugn. Därför blir det extra komplicerat att värma gårdagens mat. Igår värmde jag kyckling och paprika till Robinson och det fick jag göra i en kastrull på spisen. Och jag brände mig på fingret såklart. Idag har jag tänkt äta gårdagens pasta till lunch men hur tusan ska jag fixa det utan mikro? Blir nog att värma det i ugnen och skaffa ytterligare brännsår på fingrarna (har för tillfället tre st). Spisen, ugnen och toastern är nästintill farliga alltså! Ge mig en mikro istället så blir det färre olyckor.

För övrigt fyller Annas son Elliot år idag och det firas med svensk jordgubbstårta med mera ikväll. Något som jag verkligen ser fram emot.

bild 1: den elaka spisen
bild 2: den sluga ugnen
bild 3: den onda toastern
bild 4: det nystädade köket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0