Exhausted

Efter två dagar med alla barnen hemma och en heldags tripp med Anna är jag helt slut. Ligger i sängen och funderar seriöst på om jag ska sova nu (klockan är 19.00). Skulle ju egentligen gått på musikalen Evita vilket jag sett fram emot hela veckan men kroppen sa emot så jag fick helt enkelt stanna hemma. Anna och jag hade i alla fall riktigt roligt både igår kväll och idag. 

Vår tripp såg ut såhär: först åkte vi till något som hette Scandia där det fanns massa dalahästar, ett svenskt café och ett svenskt museum. Vi hade först tänkt fika och titta på muséet men ångrade oss när vi såg hur mysigt caféet var. Vi fikade alltså där innan vi drog vidare till Taylors falls. Både Anna och jag trodde det skulle vara vattenfall där med tanke på namnet men det fanns ju självklart inga när vi kom dit. Istället gick vi ett spår i naturen där det fanns djupa oupptäckta hål ner i marken samt fina berg. Vi gick även över till Winsconsin-gränsen eftersom det bara var en bro emellan från där vi var. Efter detta begav vi oss vidare till en stad som hette Lindström, med ö till och med, och där åt vi lunch på ett ställe som hette Swedish Inn. Alla skyltar in till affärer och liknande hade översättningar till svenska vilket var ganska häftigt.



Kommentarer
Postat av: Pappa

Rätt fantastiskt att det finns så mycket spår av våra invandrande förfädrar. Kul för er att få uppleva en del av vår svenska historia i USA. Trist att du missade Evita, hoppas att du är piggare idag.

2010-10-24 @ 14:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0