(O)nödig fakta

Fick reda på nåt mycket roligt igår och det var att man inte får köpa alkohol i Minnesota på söndagar. Det har med kristendomen att göra på nåt sätt men jag tycker det är lite löjligt att man inte får köpa det om man vill. Jag var ju på middag hos grannen Anna igår och hennes man fick åka ända till Winsconsin för att handla öl och vin till kvällen. Hur knasigt är det inte att behöva åka till en annan stat för att köpa alkohol?

Kan för övrigt berätta att bensinen här kostar en tredjedel så mycket som i Sverige. Det är alltså inte en jättestor deal om jag behöver tanka lite då och då. Det är faktiskt helt okej :)

Idag åkte grannen Anna till Sverige för att stanna i två veckor. Saknar henne redan här på gatan och undrar hur jag ska klara mig utan henne. Men äsch, det ska väl gå.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Cissi, du kan ju inte köpa alkohol alls i Sverige på söndagar, så det är liknande även i Sverige. Allt för att vi skall leva sundare när vi är lediga. Är det fler bland dina kompisar som nappat på att komma över till Minnesota och jobba som Au-pairer ? Behovet verkar stort. Sköt om dig och STOR KRAM

2010-10-26 @ 08:39:55
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Lottar bl.a ut Britney Spears nya parfym!



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-10-26 @ 09:05:22
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: cissi

Blablabla, struntsamma :P tyckte bara det var lite knäppt att dom sålde alkohol i Winsconsin men inte här. Aadå, har hört från fyra st nu. Får se hur det blir :) kramis

2010-10-26 @ 18:19:16
URL: http://missminnesota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0